Att raka en häst...

Att raka en häst på vintern är det dummaste man kan göra! På vintern ska hästen få ha sin vinterpäls på plats för att den inte ska bli och frysa. Rakar man en häst på vintern från att den har haft mycket päls kan den bli sjuk lättare, det hjälper inte att man sätter på hästen det där "varma" vintertäcket. Den blir & frysa även om det har de på sig! Det är bättre att låta hästen få ha sin varma sköna päls på vintern!! Och att man ser går runt och säger "vi rakar den för att den kan bli & svettas", det är det dummaste jag har hört. Man ångrar efter ifall man rakat hästen och den blivit svettig och sen blir för kall utan päls? Då är det bättre att den får ha fleecetäcket som suger upp svetten.

Jag tycker att det är förjävligt, jag tycker det inte ens är snyggt när man rakar sina hästar! Jag tycker det mest är synd om dem. Tänk dem kanske skäms? Dock har ju alla sina egna åsikter och så ska det vara. Men om man läser överallt så är det inte bra för någon häst att bli rakad under vinterhalvåret pga sjukdom och att dem kan bli för kalla.




Usch! Stackars häst.

Så här ska det se ut:

En orakad häst är en glad häst!
horses in focus
matilda

oj så orättviiist!

hihi, är den bruna i designen din? :)

2011-12-20 19:40:23 | Bloggare: http://bum.blogg.se/
matilda

okej jätte söt är hon/han!

vad heter han/hon? xd

2011-12-20 19:44:03 | Bloggare: http://bum.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback