det borde finnas hästkörkort....


Hur fult är det inte med brunt hackamore? Usch, det är verkligen inte snyggt alltså! Tur att jag hittade ett svart till Nemo, det är verkligen 1000x snyggare.

Läste lite om hackamore och det stod att det inte går att styra med det, eller man ska helst inte styra med tyglarna! Man ska rida med kroppen/sitsen när man rider med hackamore på sin häst för att ett hackamore kan vara väldigt starkt och man är för stark som ryttare. Men det elakaste man kan ha i mun på en häst är fortfarande ett bett.

Bettet trycker upp i gommen på hästen och känsliga hästar kan bita fast bettet eller lägga tungan upp mot gommen för att minska smärtan!


Jag tycker det är helt sjukt hur man kan aggera som människa åt sin häst! Är det konstigt att hästen skenar iväg om man drar hästen i käften på det här viset? Alltså, hur är man funtad som människa? Det är klart det gör ont om man rycker och sliter i hästens mun. Det borde vara hästkörkort, för vissa fattar verkligen inte hur man behandlar sina hästar. Det märker jag det!

horses in focus
mwiklund - fotoblogg

usch, håller verkligen med dig på denna pungt.. Kolla även på videon och det är helt sjukt vad dom behandlar hästarna illa, att slå dom och verkligen dra i bettet. Är man en bra ryttare lyssnar hästen på en iaf!



Jag själv brukar rida så jag förstår :)

2011-12-18 16:26:44 | Bloggare: http://tiepnajjs.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback