falun - färdskrivar kort - körkort - hemma

Hej på er!
Idag har jag varit till falun och tagit kort för färdskrivarkort till lastbilen och körkort till bilen. Så nu sitter jag bara och tar det lugnt, har även överfört lite bilder som jag har tagit. Jag har tyvärr inte kunnat filma pga det dåliga vädret så det får komma in en film senare under veckan. Jag beklagar!

det kommer iallafall in lite bilder nu!

Hej! gillar din blogg och har läst den ett tag nu och du gillar nh osv.
Varför starka bett när man kan rida utan nått?
MEN du har ett ganska så starkt bett på nordsvensken bara undrar varför? :)
kram

SVAR: Hej Molly!
Tack för det. Precis! Våran nordsvensk är 23 år gammal och gammal travhäst och har fått spö av  tidigare ägare så han blir väldigt het på uteritter vilket betyder att han tar bettet och sticker (kan inte hålla honom i munnen alls knappt). Så när man rider ut på honom är man tvungen att ha ett lite starkare bett i mun, även om man inte tar i tyglarna på honom. Det går tyvärr inte att rida med vanligt tvådelat eller repgrimma ute, vilket vi tycker är synd då han stressar upp sig själv. Men så länge vi rider i paddock eller rundkorall så går han som en klocka lös!
Vi rider med vikten och har bettet som säkerhet på en uteritt ifall han skulle bli alldeles för het.

Hoppas det var ett av de svaren du önskar, så får du ha en fortsatt trevlig dag!
Kram!

horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback