Hemma efter en dag i stallet

Hemma efter en dag i stallet!
Borstade och gjorde Lappen jätte fin. Sen ställde jag in han en snabbis för att han skulle få protein ersättning.  På korta stunden som han stod inne hann han rulla sig i spån och det gillades inte så mycket. Så jag fick borsta honom igen haha! Fast det gjorde dock inte så mycket. Jag borstade han igen iaf och sen satt jag på han reflextäcke, benreflex, bogreflex och alla reflexer som en häst kan ha på sig och sen satt jag på mig reflex. Men ändå så kommer det en idiot i en bil och är på väg att köra rakt över oss. Jävla mupp säger jag bara! jag har aldrig varit så förbannad någon gång. Jag red barbacka också då jag tycker det är mycket behändigare och skönare dessutom. Att rida i sadel är väl ändå det värsta som finns? Det finns inget skönt med det. MEn eftersom jag har världens underbaraste häst som är 110% trafiksäker så behövde jag inte vara ett dugg orolig att något skulle hända. Men jag är fortfarande så jävla matt på folk som inte kan ta hänsyn till andra personer ute i trafiken. Det spelar ingen roll vart man är någonstans och åker, man ska fortfarande ha uppsikt. En häst kan komma när som helst, det är väl inte alltid man hinner ut och rida när det är ljust? Helst inte den här årstiden. Nej, jag är arg. Men jag ger inte upp, jag ska ut i morgon igen. Bortser man från det tragiska så gick turen helt okej, körde lite terapi med Lappen. Han får väldigt bråttom när man rider ut så jag red 3 m sen stannade jag och backa honom ända till han gav sig och det funkade faktiskt. Ska göra samma sak i morgon igen få se hur han lyder! Sen gick jag med honom från backen och gjorde samma sak, stannade jag så stannade han exakt samtidigt som mig tog inte ett kliv framåt. Känns underbart att vara ledare över hästen, är ju därför han blir säkrare i trafiken också! :)

Förövrigt om man ska sammanfatta dagen så tycker jag att den har varit helt okej bra! Idag höll jag själv inte på något med Nemo, men det gjorde min bror däremot han körde frihetsdressyr med de 3 andra hästarna och det visade sig går rättså bra! Och hästarna tycker det är jätte roligt!

horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback