Stilrent eller fastspänt?

Frågan var stilrent eller fastspänt, min mening med detta är att jag tycker det är mycket finare att jobba med hästen lös än att ha den fullt pyntad! Det finns ju ingen harmoni eller nå snyggt i det? En häst som går i form med träns, sadel, inspänningar och massa andra hjälp medel har väl alla sätt? MEN TROR NI SJÄLVA ATT HÄSTEN MÅR BRA UTAV DET? Hm, nej tyvärr. En häst vill gå fri, därför ska man ge den chansen att forma sig själv i NH RIDNING. Då rider man lös och bara visar hästen med minsta lilla knep (när man lärt den förståss) typ knackar på bogen så går hästen i form. Mycket fränare och man behöver inte bryta ner hästen! Det är ju maffigare att se det, än att se en dressyrhäst flaxarunt på banan?

För det finns det ju verkligen inget snyggt i! Alla har ju sätt en häst med fullsmockad utrustning, nu vill man ju se en häst som inte har någonting på sig och går i form. Det är mer häftigt det! Tycker jag.

horses in focus
lovisa

men att jag kan blogga på båda? :)

2011-12-02 19:04:48 | Bloggare: http://charmigadjuralskaren.blogg.se/
lovisa

Hihi! ;)

Jag ska till stallet i morrn å fota hästar då ska jag testa olika inställningar så bilderna på dig å nemo blir snygga! :)

2011-12-02 20:56:15 | Bloggare: http://charmigadjuralskaren.blogg.se/
linnea holmdén (hobbyfotograf)

- kollar på tv , du då? :)

2011-12-02 21:57:05 | Bloggare: http://linneaholmden.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback