Vad ska man tänka på som bloggare?

Vad ska man tänka på som bloggare?

Ska man blogga så ska man göra det med lust annars tjänar man absolut ingenting på det! Känner man sig "tvingad" till att blogga då ska man inte blogga heller. Jag tycker verkligen att man ska tänka igenom ordentligt innan man startar en blogg, jag tycker man borde och ska veta vad det innebär. Det finns så otroligt många bloggar som inte har något bra innehåll? En sån blogg drar överhuvudtaget inga läsare heller? Det lär ju vara en blogg som är bra skriven och inlevelse rik.

När du startar en blogg kan du tänka på följande:

-Vad vill jag blogga om?
-Vad drar mest läsare?
-Vad är mitt mål?
-Hur mycket ska jag uppdatera?
-Hur långt ska jag gå?
-Hur ska min design se ut?


En snygg design drar oftast läsare, även en blogg som är skriven med kreativitet och mycket uppdatering. Bilder lockar också läsare till bloggen, därför är det kul om man har en bild/text blogg! Där man kör lite blandat för det är inte heller kul om det bara är bilder i bloggen och ingen text eller tvärs om. (Tycker inte jag iaf!) man vill ju helst se en blandad kompott! 50/50 you know?^^,

Det kan ju även vara en fördel och veta vad man vill blogga om? Vad tror man drar mest läsare? Vad tycker folk om att läsa? Redan från början när man startar en blogg kan man börja och skriva med kreativitet och mycket uppdatering! Man kan även bli medlem på bloglovin och blogkeen för man får även en del läsare där ifrån! Finns så otroligt många olika sätt att få läsare på.

Vad är mitt mål med att blogga? Hur långt vill jag gå? Vill jag ha det som "hobby" eller vill jag satsa på att bli stor bloggare? Vill man bli en stor bloggare måste man ju vara väldigt framgångsrik i sitt skrivande och verkligen leva in i det. Då behöver man skriva bra inlägg, med bra fakta!

Jag personligen gillar inte mode och smink bloggar, jag tycker att det finns så himla många. Den ända blogg jag tycker är bra det är Kenzas! Men resten kan slänga sig i väggen, det är inte min grej riktigt. Jag går givetvis in och kikar på bloggarna som jag får kommentarer ifrån! Men jag skulle ju aldrig gå ut på t.ex kissies och läsa hennes blogg varje dag? Sånt intresse har jag inte för denna typ av bloggning. Men det gäller verkligen och veta vad man vill blogga om.
horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback