finns så otroligt mycket hästbloggar, men ingen trickträ...

"finns så otroligt mycket hästbloggar, men ingen trickträningsblogg" så jag känner mig rätt korrekt just nu! Många har sån här vanlig dressyr,hopp och sådan där helt klassisk hästblogg men jag driver Sverigest största horses in focus blogg där du kan lära dig mest utav trickträning, frihetsdressyr och natural horsemanship som är det viktigaste av allt när du jobbar med din häst.

För att föra en bra komunikation mellan dig och din häst så bör du använda dig av naturlighästhållning! Där du visar kroppsspråket tillsammans med din häst. Alla hästar är olika, men min häst är väldigt nonchalant och "jag ger efter bara för att göra det" men sen så ger han inte efter iallafall utan fortsätter så han måste man verkligen visa vem som bestämmer. Hos vissa andra hästar kan det räcka med att man tar den på repet någon enstaka gång och sen lyder! Men jag har somsagt en unghäst och dem testar alltid gränserna det spelar liksom ingen roll hur många gånger den än ger sig. Man måste jämt visa vem det är som bestämmer! Man får absolut inte låta en häst få övertag...

horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback