VARFÖR SKÄR MAN HÄSTAR?

 

Det är helt onaturligt att ge sig på en häst för de flesta av oss här i Sverige, men ändå så är det helt normalt för vissa karlar? Vem var då personen som började med att åka runt och leta efter vårt underbara fyrbenta djur? En tanke som just denna är inte klok. En börjar och sen dras fler med efter grupptrycket och inte vågar stå emot. Mina tankar snurrar i huvudet och jag kan inte hitta en början till det och inte ett slut heller för den delen. Vad har man ut av en sådan sak? Man blir hatad för livet, får kränkande kommentarer osv. Tänk dig att du kommer gående efter en mörk väg en natt, du möter en bil som låter högt ljuddämparen är trasig bilen har inga lysen på men du har trotts allt att en bil åker förbi. Du vänder dig om och kollar, du ser skuggan i mörkret av att bilen åker längs vägen tillslut försvinner han bakom kurvan och du vet inte vart han tog vägen någonstans!

Oftast när det kommer sådana bilar så blir man lite skraj, man kanske inte vet vad man ska ta sig till. Du tänker: Hm vad var detta för skum person? Efter en stund fortsätter du gå vidare hem och lägger dig. I morgon tidningen när du vaknar står det ”häst skuren” i Klenshyttan. Vem var människan i bilen du mötte? Ibland finns det en önskan och det är att man kunde vara med uppmärksam som människa.









Det är har hänt i närheten där jag bor och den sista insändaren ligger jätte nära bara 1 mil bort kanske. Så det är inte alls långt ifrån!

horses in focus
Linn - [Foto & Hästblogg] ♥

Sv: Jadå! :) Sj?

Jag har inget bloglovinkonto' men lägg superdupergärna till mig :D

2011-11-22 10:27:32 | Bloggare: http://lunisen.blogg.se/
Linn - [Foto & Hästblogg] ♥

Sv: Jadå! :) Sj?

Jag har inget bloglovinkonto' men lägg superdupergärna till mig :D

2011-11-22 10:27:33 | Bloggare: http://lunisen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback