vara stolt över en häst som du inte själv uppfostrat?

Jag kan inte påstå att man kan vara stolt över en häst som man inte själv har uppfostrat! Det finns ingen talang i det hela. Varför ska man gå runt att skryta om en häst då? Visst dem kanske är jätte duktiga, men den som köpte den efter ska ju inte ta åt sig äran om någon säger att den är duktig. Så är det ju!

Sen har jag läst flera stycken som skriver "Åh, alla hästar är så dyra!" Jaha och? Vad kan det bero på? Jo, det finns en anledning och det är för att dem som haft hästen sen den förmodligen var liten har utbildat den jätte bra! Den köpte den förmodligen billigt och sen utbildade man den själv. Så som sagt, väljer man att köpa en häst som en annan kan vara stolt över att den har gjort ett bra jobb, ja givetvis får man betala en fet summa pengar. Det är lika om jag skulle utbilda min häst. Visst skulle jag kunna ta ut mycket för honom då också! Men jag väljer att ha honom kvar och kan vara jätte stolt sen att jag har fått en fin häst. För jag skulle aldrig klara av att sälja min ögonsten.

På tal om det! Man får ett större hjärta för hästen om man har haft den från att den var bebis. Kärleken till hästen blir mer enorm! Så är det faktiskt. Köper man en häst som är 5-20 år gammal visst är det så att man inte får lika mycket kärlek för hästen.
En unghäst kan man lära precis vad man vill. För det är jätte svårt att lära om en häst som redan är utbildad på ett sätt! Den är nästintill omöjligt och det krävs jätte mycket tid och arbete.


Världens sötaste ponny!
horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback