20110924 - lyan är färdig..

Hej på er!
Ingen uppdatering igår. Jag hade ingen ork! Jag var tvungen att packa ner saker i kartonger. Skönt att ha det gjort!

Idag blev lyan så gott som klar. En vägg kvar å tapetsera, det är i sovrummet! Fondväggen. Vi kom till nya place;et 9 i morse, målade en gång till i hallen och i vardagsrummet! Sen började mamma o bror riva tapeten där vi skulle ha fondväggen (alltså gamla tapeten). När det var klart så började mamma måla en spegel som var träfärgad först, men vi målade den vit och sen så sandpappra vi lite på den! Blev skit snyggt. Lite "gammal" stuk, men ändå modernt. Nöjd till fullo!
Sen satte vi igång med tapetsering i vardagsrummet. Först gick det så jävla dåligt! Fattade noll först, men jag kollade på mamma o sen gick det som på räls. Då tog jag och bror över! Det blev jätte fint o det tog kanske 40 minuter sen var det klart.  Pappa o älskling har lagt golv i både sovrummet o hallen, det blev också väldigt fint! Sen målade min bror och Kusin 3e rummet, grått för tillfället. För vi hade färg kvar som inte hade gått till användning annars. Det blev också najs! Nu ska det bara inhandlas golv till köket, 3e rummet och vardagsrummet. Vet exakt vilka golv också!
Sen på måndag bär det nog av till nisses eller Ikea. Ska köpa sängstomme, vit och den kommer att passa så himla bra in i sovrummet så det är helt sjukt. Plockade även in alla tallrikar, glas, kaffe koppar o allt vad man nu kan tänka sig i skåpen på kyrkbacken. SKönt att ha lite undanplockat så inte allt kommer som en shock! Ska ta dem sista kartongerna i morgon, så man kör med lite jämna mellanrum när man ändå ska ner dit. Slipper man ta allting på samma gång-,-
Sen började vi riva tapeten i sovrummet innan det var dags att åka hem. Var där i 12h så är ganska mör i kroppen nu i helhet. Ska bli skönt att ta en tupplur. För i morgon bitti kl 9 är det nya tag och då ska det tapetseras i sovrummet. Mönstertapet! Dessutom. Men det kommer gå bra! Har mamma med mig...
Finns inte så mycket mer att säga just nu! Ska väl flytta det mesta i morgon. En helg med mycket aktiviteter och ska avslutas som den bästa i nya lägenheten och ett varmt bad i badkaret! Gött...

Som ni märker har det varit ganska så fullt upp och har inte kunnat gjort så mycket med hästarna. Men till nästa vecka blir det nog ganska lugnt och förhoppningsvis ska jag träna med Nemo då inför julshowen osv. Det är viktigt att den sitter på rätt ställe nu! Full fokus på hästen, och tvärs om! Han ska ha full fokus på mig och inte dem i publiken!!
horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback