Mitt mål!

Målet med mig är att jag vill komma så långt det bara går inom ridningen så man kan hålla kurser och lära ut åt andra! Jag vill lära ut, jag vill kunna visa mina kunskaper sen som jag lärt mig tex dem som vill ha hjälp? Det är den stapeln jag vill nå, komma så långt det bara går. Jag strävar efter akademisk ridning samtidigt som jag rider någon sorts dressyr? Jag är inte den som sitter och benhåller hästen i mun som många gör inom den s.k "vanliga" dressyr stilen. Jag rider med långa tyglar och hästen ska kunna forma sig ändå! För sitter jag rätt och visar vad jag vill så kan hästen det jag strävar efter.
Vi alla vet att "hästen kan allt, det är människan som ska visa" och det är rätt! För så är det, en häst har inga problem med att kunna saker. Dem är lättlärda men kan ändå vara riktigt "dumma", för dem går med på allting man nästan ber dem om. OM MAN inte har en ENVIS häst vill säga, som bara vill gå och såsa i en hage och inte göra någon nytta!

Så just nu håller jag på jätte mycket med Nh och har även börjat rida lite freestyle dressage och ska försöka utveckla mig mer inom det. Jag tycker att det känns  bra att inte behöva ha bett i mun på hästen, för det är de värsta jag vet faktiskt! Jag tycker att man bara ska behöva beta på bogen med "fingret" så ska den forma sig. Det går ju att lära en häst det, ingenting är omöjligt! Det har bara med att göra hur mycket tid och energi man vill lägga ner på sin häst och älskar man hästen så är det klart man lägger ner all möda som finns på den! Det är min åsikt.


Jag och Mirre!
horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback