Svar på en kommentar

Hej!

Vilken vacker häst! Han verkar väldigt säker och snäll. Men jag undrar en sak då jag själv håller på med klassisk ridning och inte kan någonting om NH, varför använder inte killen hjälm när han hanterar en unghäst? Alla har ju olika syn på hästhållning, men så vitt jag vet så är det ju alltid säkrast att använda hjälm vid all hantering av unghäst! Men som sagt, alla har olika syn på detta :)

Ha det bra!

SVAR: Hej Bea!
Tack så mycket för att du tycker det. Han är säker, snäll och skulle aldrig göra någon illa. Vi jobbar med våra hästar i Nh varje dag oftast! Och på det sättet får man en jätte säker & stabil häst som man kan lita på till 100%.

Han har alltid hjälm på sig när han jobbar med honom i dem olika övningarna, men dem senaste bilderna när han håller på med trickträning så har han inte hjälm på sig. I dem här trickträningsövningarna som han gör på bilden så är det bara undergivna rörelser hästen gör.

Jobbar man med hästen i Nh varje dag så får man en väldigt harmonisk häst vilket är väldigt underbart. Som sagt, hjälmen ska alltid sitta på plats när man jobbar med hästen inom Nh och i vissa träningar i trickträning tycker jag! Det tycker jag man ska ha även om man jobbar med en vuxen häst, för ibland kan det vara så att en vuxen häst kan vara mer nonchalant och vill bestämma över ledaren än vad en unghäst är. En unghäst ger med sig direkt då dem är mycket enklare att jobba med så vidare den inte är väldigt nonchalant!
horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback