23102011 - Carina lektion igår

Hej,
igår var jag iväg på Carina lektion. Ganska intressant faktiskt! Det var en jätte vacker halvblodsvallack med, blev helt galen i hästen. Stor var han också! Kände sig faktiskt rätt liten när man stod bredvid. Men det var värt, jag red Mirre hem. Är ganska långt upp dit, tar iallafall  1 timme och rida! Sen var vi där till klockan var runt 15 sen red vi hem. Det var kul! Ska kanske ta med Lappen till helgen, vi får iallafall se vad som hinns med.

Sen när vi åkte hem så följde jag med ner till mamma o pappa!
Tråkigt att vara hemma själv när han ändå var och spelade match så klart. Dem vann med 5-4! (y) bra, för en gångsskull. På de tidigare matcherna har det bara varit storförluster.
SÅ snart ska jag ner till stallet, ta ut NEmo och köra lite Nh med honom. Min ögonsten!

Alva:
Okej? Då vet jag faktiskt inte vad du kollar på riktigt eftersom du inte tycker att han är duktig. Prova själv att få hästen att gå i form lös och få hästen att gå mot dig. Min bror håller på med sånt där, det behövs jätte mycket träning för att få hästen att lita på en för det första! Sen att få den att göra exakt såna där saker.
Vet inte riktigt hur gammal du är, men du kanske är för ung för att se riktigt vad det innebär!

horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback