20110907 - värsta dagen någonsin

Hej,
fick bli en plugg dag hemma. Har pluggat matte! För jag har prov på fredag och jag hade några sidor kvar att göra. Har några uppgifter kvar men tar med boken ner till mamma sen så får hon vara som alltid "min matte lärare", lär mig mer av henne än i skolan!

Igår så var vi in till stan och köpte golv till hallen i nya lägenheten, för det var de ända vi hann mäta när vi skrev kontraktet. Så det fick bli ett grått golv så ska det bli vita väggar. Kommer bli skit snyggt! Sen var vi in på gallerian, gick in på nova hem igen, var tvungen att ha nya gardiner till sovrummet för det är två fönster i sovrummet nu i stället för ett. Så jag fick tag i 2 hissgardiner + att det var 40% av priset så vi gjorde ett riktigt kap. Sen var vi in på jysk, var tvungen att ha en till kruka så man har två likadana till sovrummet. SÅ nu har vi det mesta som ska inredas till sovrummet. Det ända som fattas dit är golv och en fondväggstapet. De 3 väggar som blir över ska jag måla vita! Ni kommer få se sen när det är klart. Det kommer att bli skit snyggt! Ska även in nytt golv i köket och sen ska vi skaffa oss en diskmaskin för det fanns inte. Och i det 3e rummet vet vi inte riktigt vad vi ska ha för något än! I tapet väg alltså. Funderar på en fondvägg där också ! men det visar sig.

 
Denna tapet blir det som fondvägg i sovrummet! Vi har alltså sängen mot den väggen.

När vi hade varit till stan igår åt vi, sen så verkade vi Nemo´s hovar. Han har nämligen jätte sköra hovar och fliker alltid upp dem! Det spelar liksom inte någon roll hur fint man än verkar honom. Han gör sönder dem ändå och jag hoppas att han inte behöver ha skor! Sen tog vi oss en promenad, gick med honom på asfalten så han inte fick skansen att gå på nå grus alls. Så vi gick ner mot kyrkviken sen vek vi av för vi hittade en stig i skogen, jätte mysigt. Bror var med och red på lappen och jag gick med Nemo! Det var värsta mysiga skogen, så vi gick där det var inge blött heller (än så länge) men sen kom vi fram till ett kärr och insåg att det här kommer aldrig gå och några meter före gick det en stig in till höger så vi borde svängt av där från början, för Lappen sjönk ner med båda frambenen men SOM tur var kom han upp själv! Blev as rädd, tänkte vad ska vi göra nu?! tänk om han inte skulle komma upp, men det var lugnt. Nemo skönk där emot inte alls, bara några centimeter! Men han är ju bara en ponnnie än så länge så det var lugnt. Men vi vända och gick tillbaka, gick in på den där stigen och då kom vi up på en grusväg. Den grusvägen leder upp till stallet igen! Så det blev väl en promenad på 20-30 minuter. Ska gå samma vända igen, för det är nyttigt för hästarna också och komma ut på ställen där dem aldrig gått förut. Det gick stigar åt olika håll, men vi följde markeringen och då kom vi fram på den stigen. Nästa gång tar vi en annan stig, men då är det bättre om man är flera. Ifall man skulle gå fel!? haha.

Jag och bror min ska även börja planera hur julshowen ska se ut. Har frågat runt lite om det är några som vill ställa upp och vara med! Får se om man får något svar. För det är ju kul om man har lite olika framträdanden! Så blir det och ta lite längre tid också.

horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback