20110908 - tömkört nemo

Go'kväll på er folket!
Kom nyss hem från mor och far. Blev tömkörning av Nemo och Sune idag! När nemo var liten så var han jätte renlig utav sig, "typ vill inte bli lortig". Men! Jag hade fel, så fel. Idag när jag skulle ta in honom från hagen insåg jag att han hade rullat sig i lera och hade kåda i manen och det är inte det minsta roligt. Någon som har något bra exempel på hur man ska få ur kåda ur man? Har hört talas om att man kan använda yes diskmedel, men samtidigt har jag hört ifrån annat håll att det sliter väldigt mycket på banen? Och Nemo har så jävla fin man så jag vill helst inte förstöra den, han kommer få skit lång man och tjock dessutom. Men, när jag väl gjort honom snyggt så hämtade jag sele, träns och repgrimma! Sen gick vi ut och tog en tömkörningvända. Älskade Jonas var med och gick, mamma gick med Sune och jag med min älskade Nemo! Ska göra samma sak i morgon ta med honom på en promenad, men först blir det Nh. Sen blir det även trick och frihetsdressyr! Det blir fint.


Är din häst stark? Känner du att du inte behärskar den riktigt i vanlig grimma?
Då finns hjälpen för dig, en repgrimma fungerar i alla väder och är det effektivaste grimman man kan använda på en häst, oavsätt om den är väldigt stark eller ej! Du kan beställa en hos Jaana Heinola, hon gör dem bästa repgrimmorna! Dem ger jätte bra effekt och hästen svarar på en gång om den inte är allt för nonchalant, då kan man få köra lite med den eller rycka i repet så den förstår! 
Kolla in här; Jaana Heinola! 

Dagens video

horses in focus
Anonym

prova babyolja mot kådan :)

2011-09-09 10:05:34 | Bloggare:
Julia

Grönsåpa funkar för det mesta och är snällt mot huden!

Även matolja eller vaselin fungerar, låt det isf verka en stund innan du kammar ut det försiktigt och sedan tvättar rent (även där fungerar grönsåpa finfint, eller shampo av något slag.. eftersom det olja/vaselin är fett bör du massera in såpan/shampot först och sedan skölja med vatten).

Lycka till!

2011-09-09 19:51:19 | Bloggare: http://hastligheter.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback