Vem är jag?

Lite information om mig själv!
Vem är jag?

Jennifer är jag och bor i den superlilla hålan Grängesberg som ligger i Dalarna, jag är 18 år. Här bor jag tillsammans med min sambo Jonas och våra två katter i en lägenhet! Några kilometer bort här ifrån bor min mamma, pappa & bror. Det är där dem fyra små underbara liven står också, hästarna så klart! När jag var liten hade min moster en nordsvensk som hade namnet Frej och var en härlig häst. Jag var med i stallet hela tiden och första gången jag satt på en häst var jag nog 1/1½ år bara sen dess har jag alltid haft ett intresse för hästar, dock sprack det lite i de yngre tonåren innan jag träffade Jonas! Men sen har mitt intresse byggt upp sig igen mer och mer. Något jag verkligen ångrar är att jag sålde min underbara Nordis som var efter järvsöfaks, red in honom själv och han blev en gudomlig häst. Jag kommer aldrig att förlåta mig själv! Men vad gör man? Är man ung och dum så är man. Sålde honom 1 månad innan jag träffade min sambo! Juli -07 snart 4 år sedan jag såg honom åka från gården och jag minns så väl hur mycket han gnäggade mitt älskade & saknade hjärta.
Men jag har ju fyra hästar kvar nu, även dem är underbara! Nemo är en vallack på endast 1 år och Lappen är 22 år. Lappen kan bli lite het när man rider honom, vilket är ganska tråkigt! Men det sitter kvar sen han var travhäst. Annars är han en underbar häst i dressyren även fast han kan bli lite jobbig! Har försökt med alla knep för att han inte ska bli het och det enda som hjälper är att rida nh ridning på honom. Då håller han sig lugn!

Något jag mer alltid drömt om är att få ha en frieser, det är världens finaste häst och när jag gått klart skolan vilket inte dörjer länge till ska jag köpa en sån underbar häst! Jag har alltid velat ha en sån och jag ska ha en sån sen.
Drömmer även om att flytta ut på landet och ha en frieseruppfödning men det är en senare fråga och även en dröm! Det vore härligt om denna dröm kunde gå i uppfyllelse.
horses in focus



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback